onsdag 3 februari 2010

Korvpaus:D

Joysché and me:) ingen vacker bild precis.. Hahha
Jag har kommit på en sak.
Tänk OM jag skulle kunna göra så, att jag skulle gå kock på Åland och ta kombi med gymnasiet i Ekenäs? Fan så najs. Skulle förståss bli liiite stress. Men då skulle mina problem vara borta.
För nu på sista tiden, har jag börjat tveka med Åland. Och tillika vet jag att jag inte vill söka en yrkesskola nånstans i närheten av Ekenäs, jo Helsingfors, men jag skulle bli påkörd första dagen. Plus att jag inte kan finska? Helvetesjävlaskitcpfittiga finska.
Men iallafall, tänk så jävla bra. Jag skulle slippa till Åland, som jag vill. Jag skulle ändå få vara i Ekenäs med alla vänner, som jag vill. Och jag skulle få en vit hatt, som jag vill?
Suck, tänker fråga studiehandledaren om det går. Och om det skulle gå skulle jag ändå inte göra det(tror jag). Så jag är tillbaka på ruta ett oberoende, då var det här inlägget egentligen onödigt?
Åland? Ekenäs?

Åland.--> Bra skola, ett yrke som jag kommer att trivas med eftersom jag velat bli kock sen jag var 7. Egen lägenhet. Nya vänner. Nära mamma. Världens finaste plats på sommarn( okej, vad har det att göra med skolan?

Ekenäs--> Bra gymnasium, inget yrke. Bo hos pappa. Samma+ nya vänner. Lång från mamma. Världens finaste plats oxå på sommaren. Men! inget yrke efter 3 år.

Och det känns lite onödigt när jag vet vad jag vill bli, att ändå gå gymnasiet, har inte tänkt bli hjärnkirurg precis..

Men iallafall, hoppas Ni alla fick lite stress nu, höhöh. Och jag vet att det är många som läser min blogg så en kommentar skulle sitta fint nu och då?!
Poss<3

Btw, var på skidresa idag med skolan, här kommer lite bilder!

2 kommentarer:

  1. HAHA!:D ajj at far din e värre på at lag skreckfilmer bara ;P hehe:D
    (Ronnie)

    SvaraRadera