fredag 14 maj 2010

FREDAG= PARTY

Japp, det är äntligen fredag. Men som rubriker säger fredag=party, men egentligen är det;
Fredag=party= fixa sig.
Och nu idag kom jag på att jag är trött på det, alltid samma sak. Okej man varierar ju sitt partysmink, men det har ändå blivit tråkigt. Man fixar sig, blir nöjd, far på festen, förhoppningsvis märker nån att man har stått i 1 timme och kämpa med det förbannade sminket, man dricker, blir full, dansar, blir svettig och vips så är dom där timmarna vid spegeln borta.
Och för det mesta brukar mänskorna vara så fulla så dom ändå inte märker något.
Men då är frågan, sminkar man sig för sin egen skull eller för dom andras?
Både och skulle jag säga för min del. Patetiskt som det är nuförtiden för mej, och för många andra så känner man sej mycket självsäkrare med smink. Tycker det ganska patetiskt.
Jag menar, inte fan går pojkarna(okej det finns undantag) med insmetad brunkräm och mascara.
Ush nej. Men som sagt, här har jag skrivit en patetisk text om smink. Och sorgligt nog ska jag sätta mej framför spegeln och börja fixa mig för Jonnos och Jockes 18-års fest som är ikväll!
Ha en bra fredag allesammans<3

2 kommentarer:

  1. ja förstår exakt :S helst skulle man ju vara så snygg utan smink att man inte skulle behöva lägga så mycket tid på det! -.- .. endel dagar har jag tillomed svårt att börja fixa mej :S

    SvaraRadera
  2. Mm, men när man enngång ha vant sej så kan int man sluta!
    De som me tobaken hörru;)

    SvaraRadera