torsdag 11 mars 2010

Hej!
Ingen uppdatering på en tid, har inte haft lust eller tid att skriva.
Men nu känns allt lite bättre och tid har jag också!
Imorgon ska vi söka till skolorna. Och nu när jag vet vart jag vill och min klump i magen borde vara borta, nej då ska det komma nya problem. Och det är; Slipper jag in?
Jag ska vara ärlig, jag har inte tillräcklig poäng för att slippa in i Ekenäs gymnasium. Höjer jag i två ämnen till så slipper jag in. Finskan vet jag att jag kommer att höja i redan. Och har inte många ämnen kvar. Dom flesta har vi haft redan, så min ända utväg är att jag höjer på biologin. Om det inte sker ett UNDER och jag höjer endera på mattan eller kemin. Fast det är nog rätt omöjligt. Moddan är också rätt omöjligt eftersom jag redan har ganska högt vitsord i det.
Jag har nog varit en riktigt idiot som har tänkt varför ska jag stressa när jag har tillräckligt för att slippa in till kock? Och nu kanske endel tänker vadå ekenäs gymnasium har inte ens något extra högt medeltal. Men jag är ärlig( det skall man väl vara i en blogg) jag har dyslexi, ja, jag skäms över det men vad kan man göra.
Men en sak är klar, jag skall fan i mej in i gymnasiet! PUNKT
( orsaken varför jag inte far till kock är att jag faktiskt vill veta säkert vad jag vill bli. Vill jag fortfarande bli kock efter gymnasiet så fine, mej stör det inte att jag gick 3 år "extra" som det nog tydligen tycks göra för andra?)
Oj sån lång text. Hähähä.
Nej nu skriker fysiken från väskan. Urk.
BY THE WAY! Jag har fått sommarjobb för juli månad, passaer mej perfekt som tänkte vara på Åland dom första veckorna å jobba lite. Jeeij!
Nej men som sakt,nu fysik.
Puss<3

En av kattungarna mamma hade för en tid sen:)

1 kommentar: